<b>راهنمای خرید سرویس چوب جهیزیه عروس</b>

1398/09/18

راهنمای خرید سرویس چوب جهیزیه عروس
خرید جهیزیه و سرویس چوب مناسب یکی از دغدغه‌های اساسی هر تازه‌عروس است که با وسواس خاصی به دنبال خرید سرویس چوبِ خوب برای جهیزیه خود هستند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، در این متن شما را راهنمایی می‌کنیم تا سرویس چوب با کیفیت را انتخاب و با قیمت مناسب تهیه کنید.

سرویس چوب جهیزیه عروس شامل چه چیزهایی است؟

سرویس چوب عروس دو قسمت اصلی دارد ۱- مبل ۲- سرویس خواب. البته علاوه بر این‌ها، میز تلویزیون، جاکفشی، بوفه، میز نهارخوری، کنسول، میز جلومبلی و عسلی نیز هستند که ما در اینجا به معرفی دو بخش اصلی یعنی مبل عروس و سرویس خواب عروس برای جهیزیه می‌پردازیم.

۱- مبلمان عروس

مهم‌ترین بخش سرویس چوب جهیزیه عروس، مبلمان است زیرا بیش از هر چیزی به چشم می‌آید. در طراحی دکوراسیون خانه عروس می‌توان از مبل استیل، مبل کلاسیک و یا مبل راحتی استفاده کرد.

چه مبلی برای شما مناسب است؟

باید گفت که هرکسی بهتر می‌داند چه مبلی برای خانه‌اش مناسب است؛ اما ما در اینجا مواردی می‌گوییم که با رعایت کردن آن شما به‌راحتی می‌توانید مبل مدنظر خودتان را انتخاب کنید.

مبل استیل یا کلاسیک برای جهیزیه عروس

در سرویس مبل عروس، امروزه توجه بیش‌ از حد به زیبایی مبل‌ها، بیشتر از مبل‌های استیل و کلاسیک استفاده می‌شود؛ اما شاید این مبل‌ها هرچند که ظاهری زیبا و سلطنتی دارند برای فضای شما مناسب نباشند. همان‌طور که گفتیم بستگی به خانه شما دارد؛ مثلاً اگر در یک‌خانه ۶۰ متری می‌خواهید زندگی کنید، خود مبل استیل بیشتر فضای خانه‌ی شما را پر می‌کند و خانه شمارا از آنچه هست کوچک‌تر جلوه می‌دهد.

علاوه بر این اگر در یک کاشانه چندین طبقه زندگی می‌کنید و مستأجر هستید این مبل‌ها مشکل بزرگ شما برای جابجایی‌هایتان می‌شود؛ اما اگر در یک‌خانه ۱۰۰ متری و ویلایی زندگی می‌کنید که مالک آن هستید این مبل‌ها برای شما مناسب است.

مبل راحتی و ال برای جهیزیه عروس

مبل راحتی در عین راحتی، کم جا و کم‌وزن هم هستند و معمولاً قیمت پایین‌تری هم نسبت به مبل‌های استیل و کلاسیک دارند که این موضوع به دلیل چوب کمتری است که در مبل‌های راحتی استفاده می‌شود. در واقع بیشترین چوب‌ها در مبل‌های استیل بعد از آن در مبل‌های کلاسیک و درنهایت کمترین چوب‌ها در مبل‌های راحتی استفاده می‌شود. همچنین اگر فضای شما کوچک است مبل راحتی ال خیلی به کارتان می‌آید.

۲- سرویس خواب عروس

همان‌طور که در بالا گفتیم سرویس خواب عروس یکی از اجزای اصلی سرویس چوب جهیزیه عروس است.

نکته: در انتخاب سرویس خواب حتماً به‌ اندازه آن دقت کنید زیرا زیباترین تخت خواب‌ها هم اگر در اتاق‌خواب شما جا نشود به کارتان نمی‌آید.

بهترین جنس چوب سرویس خواب چیست؟

اکثر سرویس خواب‌هایی که هم‌اکنون در بازار ایران وجود دارند از MDF ساخته می‌شوند که خوب دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد و آن‌هم قیمت این سرویس چوب‌ها است. البته نباید فراموش شود که بهترین متریال برای سرویس چوب‌ها چوب‌های راش یا گردو است که طبیعتاً قیمت بالاتری هم از ام دی اف دارند.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از چوب‌های ام دی اف با رو کش چوب بلوط برای سرویس خواب خود استفاده کنید تا با موج‌های زیبای چوب زیبایی خواصی به سرویس خواب شما بدهد.

چه رنگی مناسب سرویس خواب شما است؟

این روزهای، محبوب‌ترین رنگ برای سرویس خواب عروس، رنگ‌های سفید استخوانی و سفید صدفی است که با یک پتینه قهوه‌ای‌رنگ (نسکافه‌ای) آن را سایه‌روشن می‌کنند. در واقع مسئله رنگ چوب و سرویس خواب بستگی به شما و دکوراسیون اتاق شما دارد اما رنگ سفید و مشتقات آن به این دلیل که ست کردنشان با سایر وسایل اتاق کار ساده‌ای است؛ ما توصیه می‌کنیم از رنگ سفید استفاده کنید.

سرویس خواب عروس شامل چه وسایلی است؟

سرویس خواب عروس شامل دو عدد پاتختی، تخت ۲ نفره، میز آرایش، آینه‌قدی، پاف، صندلی (عسلی) و کمد لباس است که در اکثر سرویس خواب‌های معمولی به‌جای میز آرایش از دراور استفاده می‌کنند و در واقع میز آرایش را یک آپشن به‌حساب می‌آورند.

ایسنا